WAKACJE W MUCHARZU
  • GALERIA ZDJĘĆ

• W dniach 7-14 lipiec 2015r. dzieci ze scholki parafialnej i młodzież uczestniczyły w Kolonii w Mucharzu w Domu Sióstr Pasjonistek.
    Wędrowaliśmy szlakiem św. Jana Pawła II.
    Na samym początku zwiedziliśmy - Nowe Muzeum - Dom Rodzinny Jana Pawła II w Wadowicach. Byliśmy pod ogromnym wrażeniem, gdyż w każdym zakątku nowo wyremontowanego domu było czuć obecność Jana Pawła II.,mogliśmy usłyszeć głos Jana Pawła II jak również zobaczyć fotografie i pamiątki.
    Zdobyliśmy - Groń Jana Pawła II (do 2004 Jaworzyna; 890 m n.p.m.) – szczyt górski we wschodniej części Beskidu Małego. Razem z pobliskim Leskowcem, tworzy ważny rejon turystyczny. Od 1932 znajduje się tu schronisko PTTK"Leskowiec" W 1995 pod szczytem wzniesiono kaplicę z inicjatywy działacza PTTK Stefana Jakubowskiego z Andrychowa, oraz stalowy krzyż z 1991, poświęcony "ludziom gór". W kaplicy stoi fotel, na którym Jan Paweł II siedział podczas wizyty w Skoczowie w 1995 oraz ołtarz z inskrypcją: Jest nas troje: Bóg, góry i ja. Papież w latach swego dzieciństwa i młodości wielokrotnie wchodził na szczyt - również jako biskup. Latem pokonywał szlak piechotą, zimą jeździł tu na nartach. Ostatni raz wszedł na Leskowiec i Jaworzynę jako kardynał w 1970, po mszy, odprawionej z okazji 25-lecia kapłaństwa w Kalwarii Zebrzydowskiej.
    Następnie byliśmy Sanktuarium w Kalwarii Zebrzydowskiej – sanktuarium pasyjno-maryjne oo. bernardynów . Założenie przestrzenne Kalwarii tworzą rozłożone na obszarze 6 km² 42 kaplice i kościoły Dróżek Pana Jezusa oraz Matki Boskiej, wybudowane na wzór obiektów z Ziemi Świętej a poszczególne miejsca odpowiadają nazwom miejsc wJerozolimie (Golgota, Syjon, góra Oliwna itp.).

Niezabrakło też zabawy w Inwałdzie . Codziennie też chodziliśmy na boisko Orlik przy szkole podstawowej. Byliśmy w Świnnej Porębie gdzie buduje się Zapora na rzece Skawie

Każdy z nas mógł odpocząć i wróciliśmy ze wspaniałymi wrażeniami i wspomnieniami.